Anna Anka-feber

Alltså nu är det bara för mycket Anka på TV och då syftar jag inte på Kalle-versionen. Det har ju ryktats om det och slutligen bekräftats att Anna Anka ska få minst ett program på trean. Men det här blir bara för mycket även för mig! 

Okej, vi tar det från början. Jag har knappt sett Svenska Hollywoodfruar men har hört av kompisar att det är ett 'jättebra program'(med skratt efteråt) och jag måste erkänna att jag har varit lite sugen på att sitta bänkad i soffan för att skratta ut alla blonda fruar och deras hushållstips "för dem som inte kan lägga ut 6000 dollar på en kudde"(skånsk dialekt). Men gränsen är nådd när jag idag satte på TV:n och trean gjorde reklam för en ny programidé. "Vill du bo i Hollywood och få chansen att bli Anna Ankas nya assistent? Gå in på tv3.se för att se mer information och anmäla dig." GAAHH! Visst, Anna Anka har en personlighet men hon är inte hälsosam för svenskafolket! Hon har enligt mig en hemsk kvinnosyn eftersom att hon tycker att kvinnors plats är i hemmet och att de alltid ska ställa upp för sina män. Hon gjorde det ännu tydligare i ett progarm där hon sa något i stil med "om han vill att du ska **** ** honom varje morgon så måste du ställa upp på det(jag har censurerat texten, eftersom den har 'opassande' innehåll=äckligt!)." Bullshit säger jag!! Kvinnors plats är inte i hemmet om de såvida det inte vill det! Vi har precis lika mycket rätt som män har att få göra karriär, att få uppnå våra drömmar! Vi kan ställa upp för våra män, om de ställer upp för oss. Tjejer betyder inte bara rosa, fluffiga grejer(btw, jag gillar inte rosa, fluffiga grejer) och vi är inte bara ett tidsfördriv eller en leksak som man kan slänga bort så fort man har tröttnat på den. Vi är likadana och det är bara fånigt det som Anka(inte Kalle) säger - vi behöver inte rätta oss efter vad män vill att vi ska göra.
(Åh, herregud, jag brukar inte ha så här många åsikter på en gång...)

Love to you!

//Mizzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0