Ny Disney-film

Jag vill först säga att jag är jätteledsen över att jag inte kunde vara närvarande igår, men som sagt så hade vi julbord med klassen fram till 21.00 och då var jag för trött för att kunna sätta på datorn. Jag var på bio med klassen i eftermiddags men nu har jag lite tid över så att jag kan blogga lite. Vi såg på Bläckhjärta och den var lika bra som första gången jag såg den... Btw, har ni sett reklamen för Disneys nya prinsessfilm? MSN Video har ett videoklipp om den nya filmen Prinsessan och grodan(The princess and the frog).



Det nya med det hela är att för första gången i Disneys historia så är det en svart prinsessa som axlar hela prinsessrollen. Visst, Pocahontas, Milan och Lilo är ju svarta, men inte så mörka som den nya prinsessan. Sälv tycker jag det är bra att det inte är helt kritvita prinsessor hela tiden. Men det som Disney fortafarande är fast i är att prinsessorna är lika smala och långa som linjaler. Vilket tycker jag är ett viktigare ämne än mörk/ljus prinsessan. Små flickor måste förstå att alla är lika värdefulla. Bu för Disney om man tänker på vilken förvrängd syn på kvinnor de har. Nu kommer jag tillbaka på jämställdheten vilket inte var poängen med det hela. Slutsats: det är bra att det är mörkhyade tjejer också, men snälla gör så att de får lite mer kött på benen!

Love to you!

//Mizzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0