Bokjuryn+Emma Granholm

Nu är det bokhögtid! Åtminstone för mig eftersom jag fick min bokjurykatalog från skolan idag, yay! Vi ska ju inte rösta förrens i april men det är hög tid att börja läsa de nominerade böckerna(några stycken iallafall...)! Jag har faktiskt inte hunnit titta i den ännu, men när biblotikarien visade upp den för klassen fick jag skymten av en av mina favvoböcker just nu - Ett nytt liv på köpet av Emma Granholm. Vilket för oss in på det ämnet jag egentligen ville prata om. Det blir ett författartips denna gång; Emma Granholm. Hon har skrivit tre böcker; Simon och Sophie (2006), Liv och Lovisa (2008) och, som jag nämnde tidigare, Ett nytt liv på köpet (2009). Jag har läst Simon och Sophie och Ett nytt liv på köpet och de är jättebra, verkligen läsvärda! Hon skriver bra och målande och hennes berättelser är intressanta, hon är precis som en bra författare ska vara, hon fångar läsaren direkt och håller en fast(just det, btw, jag har läst Simon och Sophie två gånger och Ett nytt liv på köpet läste jag ut på sammanlagt en dag, en eftermiddag+en förmiddag).

Hoppas ni checkar in hennes böcker, det är dem värda!                                                     


Kram till alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0