Feministen kommer krypande - snabbt

Såg just det här klippet på YouTube efter att ha sett något annat som ledde till det här... eller nåt.



Vad f-n?! Vad är det här!!!?? Vem f-n låter 7-åriga (!!) flickor uppträda så här provokativt och sexistiskt?! De är halvnakna, gör rörelser med händerna vid de obefintliga brösten och juckar/magdansar med bålpartiet!! PLUS att de gör rullande rörelser med underdelspartiet precis som Beyoncé eller hur det nu stavas. Jag bryr mig inte om deras föräldrar tycker det är okej - de säger samma sak med skönhetstävlingar och visar samtidigt upp den översminkade 5-åringen som står i nån j-vla korsett och ler ett slående vackert leende precis som hon är tillsagd.
DET ÄR MENINGEN ATT DEM SKA LEKA - OCH INTE LEKA I SÄNGHALMEN OCH KONKURRERA UT VARANDRA TILLS DE UTFORMAR ANOREXIA OCH I BÄSTA FALL BULIMIA!!!
Jag svär inte (så att någon hör) i vanliga fall så ni fattar att jag är upprörd (läs: helt j-vla pissförbannad!). Jag har väl inte så mycket emot skönhetstävlingar när de är typ 19 bast men när de är så här små, då är det nåt som är helt j-vla fel.
Tillbaka till de dansande flickorna;
Jag bryr mig inte om att varenda (o)mogen kille i hela världen får erektions-party över den här videon och att Anders Eklund planerar en trip till staterna - sluta koreografera en dans till sjuåriga tjejer som har hela livet framför sig men förstörs av det här klippet pga att framtida chefer kommer att leta efter smaskiga saker på nätet för att hitta en ursäkt att inte anställa tjejen -"Nej du får inte jobbet för, oops, jag hittade en video på dig när du var sju år och dansade provokativt.".
Fattar de inte att alla kommer tro att de är lättfotade och kommer bli potentiella våldtagningsoffer?
Ååååååhhhhhrrrrrrggggg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0