Bara inte du

So boys and girls, ladies and gentlemen - jag är tillbaka! Ja, jag menar förstås "tillbaka-till-mitt-gamla-sätt". Förut så slukade jag en bok på en dag, men det har tyvärr kommit av sig sedan jag började skolan med mycket plugg och grejer. Hursomhelst så hade jag det jättetrevligt både idag och igår! Jag fick bl.a. Bara inte du av Katarina von Bredow som jag önskade mig. Jag har nu läst ut den på cirka en dag och har tänkt recensera den.
Bara inte du handlar om Emma som är tjugo år. Hon har precis skaffat egen lägenhet och jobb som servitris på ett kafé. Efter ett par mejl och sms så kommer Emma nära hennes kompis Ellinors pojkvän Adrian. Lite för nära... Samtidigt börjar hennes bästa vän Markus och hennes lillebror Edwin syssla med saker som blir farliga för alla inblandande.
Jag tycker att boken är typ "mer-än-bra" men inte jättebra. Jag vet inte om jag läste för snabbt eller om det var boken, men det saknades något. Språket. Det var inte lika magiskt som det brukar vara. Stundtals, visst, men genomgående, njae... Jag antar att vi som läser böcker signerade KvB är lite bortskämda med ett förtrollande språk som flyter på lika lätt som vatten i Niagara-fallen. Hon beskrev inte allt lika bra som förut, och ibland var det för otydligt. Jag är inte helt säker på betyget, jag är någonstans mellan 3,5 och 4. Själva idén, handlingen, är jättebra, bra blandning som lätt skulle få en femma, men det bristande språket drar ner det till fyra katter
 
                                           Kvinnan jag alltid missar på Bokmässan -
                                           Katarina von Bredow

 

Love to you!

//Mizzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0