Hjärta och smärta

Nu kommer äntligen recensionen för Hjärta och smärta av Sarra Manning som jag läste ut i sängen igår kväll. ^^
Boken är den andra i serien Edies dagbok. Jag har tidigare läst den första, Kyssar i Paris, men det var ett bra tag sedan. Hjärta och smärta handlar om Edie som äntligen har blivit tillsammans med Dylan efter Paris-resan de gjorde med skolan. Men vad ska man göra när ens pojkvän fortfarande är mystisk om sitt privatliv när man faktiskt är tillsammans? Efter ett tag så är det slut mellan dem och Dylan har en ny flickvän - Veronique - som har en bror - Carter - som gör livet väldigt komplicerat för Edie...
Det är nog ungefär vad den handlar om. Tyvärr står inte detta på baksidan utan bara den första delen om Dylan. Den är ganska seg i början när det mest handlar om hur mycket hon saknar Dylan och ångrar att de gjorde slut vilket gör den ganska långtradig och ointressant. Men det blir mycket mer intressant(kanske lite väl intressant) när Carter kommer in i bilden och vänder uppochner på tillvaron. The evil ones är definitivt Carter och Veronique, även om man inte tycker det i början om Carter. När jag tänkte mig Carter i slutet av boken så tänkte jag direkt på Chuck Bass i Gossip Girl(spelad av Ed Westwick) vilket jag aldrig skulleha tänkt på i början. Boken är bra, men det är nog bäst att läsa Kyssar i Paris först. Lite velande som sagt, men bra när man kommer in i den. Jag ger den fyra katter för att den är bra och ger en del skratt också!

Sarra Manning
  --> Källa
Källa

Love to you!

//Mizzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0